Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
23-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą
fot. M. Pabiańska/PKP PLKStacja Legnica
Zarządca infrastruktury zapowiada kolejne prace na linii 137. Obejmą one posterunek Nowa Wieś Legnicka, gdzie mają działać nowe systemy bezpieczeństwa. W przyszłym roku podróż z Legnicy do Kamieńca Ząbkowickiego ma zajmować ok. 100 min.

W sierpniu Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o planie przeprowadzenia szeregu robót remontowych na dolnośląskim odcinku linii 137 Katowice – Legnica. Dzięki temu w grudniu przyszłego roku podróż z Legnicy do Kamieńca Ząbkowickiego ma zajmować ok. 100 min. Oznacza to skrócenie czasu przejazdu o ok. 50 min. Przewozy utrzymują tam Koleje Dolnośląskie.

PLK: Podniesiemy prędkość do 120 km/godz.

– We wrześniu tego roku wymieniliśmy już szyny i podkłady na szlaku Rogoźnica – Jawor, na co przeznaczyliśmy ok. 4,8 mln zł – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Do końca tego roku zrealizowane mają być zaś prace związane z podbijaniem rozjazdów w Starym Jaworze, wymianą podkładów i oczyszczaniem podsypki w Świdnicy (stacja Miasto) czy z wymianą szyn w wybranych lokalizacjach na szlakach Jawor – Przybyłowice i Przybyłowice – Nowa Wieś Legnicka. W Starym Jaworze, Jaworze, Rogoźnicy, Strzegomiu i Jaworzynie Śląskiej klasyczne rozjazdy mają zostać zastąpione bezstykowymi.

Łączna wartość tych prac przekroczy 20 mln zł. – Dzięki robotom możliwe będą przejazdy pociągów z prędkością do 120 km/godz. – zapowiada nasz rozmówca. Taka sama prędkość ma obowiązywać także na odcinku Kamieniec Ząbkowicki – Piława.

Roboty obejmą infrastrukturę peronową

PLK zlecą tam kompleksową wymianę nawierzchni na odcinkach o łącznej długości ok. 20 km. – Jednocześnie planujemy naprawę nawierzchni peronowych na stacjach Ząbkowice Śląskie oraz Piława Górna, a także roboty na obiektach inżynieryjnych między Kamieńcem a Dzierżoniowem – informuje przedstawiciel spółki. Na razie nie jest znany dokładny koszt tego przedsięwzięcia, bo nie został wyłoniony wykonawca.

Zarządca infrastruktury wskazuje też na kolejne prace, o których nie informowało wcześniej MI. – W przyszłym roku planowana jest m. in. zabudowa systemu kontroli niezajętości torów i rozjazdów w Nowej Wsi Legnickiej czy semaforów w obrębie tegoż posterunku – powiedział nam Radosław Śledziński. Wpłynie to na bezpieczeństwo ruchu pociągów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Infrastruktura

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Kasper Fiszer 21 października 2025

Zobacz również:

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Opolskie: Dwa tygodnie na remont przejazdu i naprawę toru

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Infrastruktura

Dobre tory poprowadzą do Mrągowa? Jest plan remontu

Kasper Fiszer 21 października 2025

Zobacz również:

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Opolskie: Dwa tygodnie na remont przejazdu i naprawę toru

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij