Zarządca infrastruktury zapowiada kolejne prace na linii 137. Obejmą one posterunek Nowa Wieś Legnicka, gdzie mają działać nowe systemy bezpieczeństwa. W przyszłym roku podróż z Legnicy do Kamieńca Ząbkowickiego ma zajmować ok. 100 min.
W sierpniu Ministerstwo Infrastruktury poinformowało
o planie przeprowadzenia szeregu robót remontowych na dolnośląskim odcinku linii 137 Katowice – Legnica. Dzięki temu w grudniu przyszłego roku podróż z Legnicy do Kamieńca Ząbkowickiego ma zajmować ok. 100 min. Oznacza to skrócenie czasu przejazdu o ok. 50 min. Przewozy utrzymują tam Koleje Dolnośląskie.
PLK: Podniesiemy prędkość do 120 km/godz.
– We wrześniu tego roku wymieniliśmy już szyny i podkłady na szlaku Rogoźnica – Jawor, na co przeznaczyliśmy ok. 4,8 mln zł – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Do końca tego roku zrealizowane mają być zaś prace związane z podbijaniem rozjazdów w Starym Jaworze, wymianą podkładów i oczyszczaniem podsypki w Świdnicy (stacja Miasto) czy z wymianą szyn w wybranych lokalizacjach na szlakach Jawor – Przybyłowice i Przybyłowice – Nowa Wieś Legnicka. W Starym Jaworze, Jaworze, Rogoźnicy, Strzegomiu i Jaworzynie Śląskiej klasyczne rozjazdy mają zostać zastąpione bezstykowymi.
Łączna wartość tych prac przekroczy 20 mln zł. – Dzięki robotom możliwe będą przejazdy pociągów z prędkością do 120 km/godz. – zapowiada nasz rozmówca. Taka sama prędkość ma obowiązywać także na odcinku Kamieniec Ząbkowicki – Piława.
Roboty obejmą infrastrukturę peronową
PLK zlecą tam kompleksową wymianę nawierzchni na odcinkach o łącznej długości ok. 20 km. – Jednocześnie planujemy naprawę nawierzchni peronowych na stacjach Ząbkowice Śląskie oraz Piława Górna, a także roboty na obiektach inżynieryjnych między Kamieńcem a Dzierżoniowem – informuje przedstawiciel spółki. Na razie nie jest znany dokładny koszt tego przedsięwzięcia, bo nie został wyłoniony wykonawca.
Zarządca infrastruktury wskazuje też na kolejne prace, o których nie informowało wcześniej MI. – W przyszłym roku planowana jest m. in. zabudowa systemu kontroli niezajętości torów i rozjazdów w Nowej Wsi Legnickiej czy semaforów w obrębie tegoż posterunku – powiedział nam Radosław Śledziński. Wpłynie to na bezpieczeństwo ruchu pociągów.